Det tar sin lilla tid..

Till att börja med kan jag säga att jag målat med akvarell ganska mycket idag, det är en konst i sig att lära sig måla och framförallt blanda färgerna rätt.. Jag har målat på min inglasat illustration men då det är första gången (sen man hade bild i skolan) som jag målar med det blev färgerna lite väl starka på vissa ställen och lite väl svaga på andr aställen.. Dessutom blev det inte de bästa färgkombinationerna när jag skulle mixa olika färger. Suck! Menmen, det är ju iaf någonting att visa för lärarna imorgon när vi har handledning och inte bara en tråkig skiss i blyerts. Jag hoppas de förstår och gillar iden!

Jag skrev en stund med min bror på msn idag också och han påminde mig om att söka stipendium vilket jag givetvis ska göra!! Vore riktigt skönt att få in lite extra slantar och till sommaren lär det behövas om jag inte skulle få ett jobb..
Jag har funderat kring vad jag skulle kunna köpa till min bror i julklapp men det är en kuliring!! Han önskar sig ju ingenting, kom gärna med förslag om ni har några.. O så hoppas jag att min bror inte läser min blogg men det skulle förvåna mig skarpt om han gjorde det då han tycker att bloggar är fullständigt onödigt ;)

Det här med julkänsla, när ska den komma?? Jag känne ringenting av julen än så länge, inte ens julstressen infinner sig iår.. Kanske för att jag inte har så många att köpa till men den borde ju finnas där av ren vana liksom ;)
Jag har satt upp min gran och klätt så den ser julig ut, jag har satt upp en julstjärna i fönstret och jag har en liten väggsnutt med änglabilder och tomtar... Vad mer ska man göra för att känslan ska infinna sig?? Jag har ju druckit glögg och käkat pepparkakor. Suck!!
Längtar tills jag får åka hem och få lite kärlek, kanske kanske är det det som saknas för att jag ska känna att julen närmar sig.. För er som inte uppfattat det än så är det andra advent idag och ja dag hade totalt missat det tills jag läste en annan blogg. Shit vad hemskt!!

Kanske ska skriva att jag mår bra efter sprutan igår oxå, ingen feber (vad jag vet) och ingen huvudvärk eller nåt sånt.. Klart jag känner av armen liksom men vad hade man inte räknat med :P Idag kan jag iaf röra den normalt utan att bli rädd för att det gör ont.. Jag kan oxå diska normalt och plugga utan problem med att lyfta upp armen på skrivbordet :P
Hoppas bara jag kan sova bra inatt utan att mitt högeröra ska domna bort som det gjorde natten till idag :S Inte så kul att vakna med bortdomnat öra men man ska väl vara med om det med och det går ju inte att göra så mycket åt saken när man bara kan sova på den sidan!!

God natt allesammans så kanske vi hörs imorgon!!
Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0