Julafton!

Det är redan den 26 december och imorgon bär det av hemåt (förmodligen).

Julafton 24/ 12

Dagen började med att jag gav Jonas en morgonjulklapp, han fick tofflor som jag har likadana! Hans är gråa och vita och mina är röda och vita, jättefina och köpta på hemtex :)
Vi gick upp och käkade frukost och folket trillade upp sakta men säkert. Det blev en slapp morgon framför tv:n och till lunch blev det gröt! Mumma!
Efter lunchen blev det att ta det lite lugnt igen och sen börja göra sig fin, det blev att hoppa in i duschen och sen på med den röda klänningen. Jag var väl färdig vid 14 slkulle jag tro så det blev att slappa lite till framför tv:n men det är ju mysigt så varför inte?!?
15.00 var det dags för Kalle, det gå rju absolut int eatt missa på julafton eller vad tycker ni??
Skaran framnför tv:n minskade av lite varteftersom och när Kalle slutade var vi väl tre pers som fortfarande kollade :P
När Kalle slutat var det iaf dags för käk, julbordet var fullt med god mat och jag blev probb mätt!! Vi drog oss in mot vardagsrummet och började efter ett tag öppna julklappar.. Vi hade jättefina jultomtar och tomtenissar, det var ungarna i huset som fått för sig att spela oss ett spratt :P
Det blev paketutdelning och jag fick massa trevliga paket, från Jonas fick jag ett paket med hudlotion, hudschampo och parfym och en vetepåse. Av mamma och Ulf fick jag 1500 kr och från Elna och Jan fick jag stövlar :) Är så nöjd över mina paket och jag älskar fortfarande julen!

Efter att alla öppnat sin apaket blev det att köra lips som Jonas fått i Julklapp, jag satt och kollade på medans de andr asjöng ;) Sen bytte vi till rockband och spelade en stund till. 

Det var en jättebr adag och man märker ju hur olika folk firar jul vill jag lova! 

Juldagen firades med släktkalas från ca14.00  till ca 19.00. Vi gick ner till bygården eller vad de kallade den och där samlades släkten fö ratt käka julmat och umgås. Barnen lekte och några bastade medans några pratade med folk och lagade mat. Maten var toppen och detblev lite lekar som också var roliga! En kul ide tycker jag. Det blev risallamalta till efterätt och sen drog jag och Jonas hem och kollade på Shrek. Dock kom barnen hem efter ca 30 min så då blev det att köra Lips istället :P Mycket roltigt!

Idag är det annandag jul och Jonas har precis dragit in till Skelefteå för att träffa gamla kompisar, jag skulle ha följt med men jag stannar hemma och pluggar hela dagen istället.. Känner att det behövs nu när det börjar närma sig!

Fortsatt trevlig dag och på återseende!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0