Julmys!

Igår blev det inte en lugn pluggarkväll som jag trott och planerat utan det slutade med att jag och älsk drog in till grannen för att kolla på film. Dock trog det ut massor på tiden eftersom att de skulle käka så vi blev bjudna på lyxmat, fläskfile med hasselbackspotatis och fetaost sås :) Vi kollade på Dumbo efter maten och sen var det dags för mig att dra mig hemåt för att plugga..
Jag satte igång och insåg att det inte gick bra alls, lagom till att Jonas kommer in genom dörren (han stannade några minuter) får jag ett utbrott och börjar böla som vanligt. Han tröstar mig och säger att det kommer bli bra och jag vill lova att det hjälpte! När jag väl satt eigång igen så skrev jag som en tok och blev näst intill färdig med min uppsats..  

Malin, en kompis till Jonas ringer och vi drar över till henne för lite mys och dricka, det slutar med snöbollskrig på gården men jag frös och var inte på humör för det så jag kollade på! Det var en trevlig kväll, inte den bästa jag haft men trevligt att komma ut lite :)

Imorse gick jag upp 09.00 för att göra mig iordning och ta bussen till Västerås där mamma bor. Jag var framme på centralen i Västerås strax innan 13 och mamma stod där för att hämta upp mig, så härligt att se henne igen efter all tid som gått!! Vi åkte hem och jag lekte lite med Wille som är såå urgullig när han alltid vill leka med sin filt ^^ Att han aldrig tröttnar :P



En gammal bild på lilla Wille :)

Det blev lunch och det bjöds på spaghetti och köttfärsås, till efterätt blev det banan och choklad tårta = mumma!! Det började bli dags för mig att dra mig hemåt så jag tog de paket jag fått och la dem i väskan och gick sedan ut till bilen :D
Bilen var uppvärmd och härlig och vägarna vita men det kändes skönt att sitta bakom ratten iaf! Lite jobbigt dock att sitta helt själv då jag int eriktigt visste vägen :S Men allt löste sig och jag kom hem helskinnad!! Dock fastnade jag bakom en karavan av bilar som inte vågade köra om en plogbil så jag fick köra 30-40 km/h på en 90 väg!! SUUUCK! Väl hemma skulle jag fickparkera och det märktes att man inte gjort det på ett tag men jag skyller på snön som låg på parkeringen, det var inte lite vill jag lova!! Till slut fick jag iaf till en riktigt bra parkering och gick in.
Det blev att börja packa på en gång och sätta igång med disken :( Hatar att stå och diska, varför byggs det alltid på med disk?? Man hinner ju inte ens diska klart förens ny disk står där och vill bli ren.. Why, Why, Why?!?!?!? 

Imorgon bitti, tiiiidigt på morgonen bär det av, jag har tjatat för att vi ska åka 07.00 men jag antar att det kommer dra ut lite på tiden.. Nu ska jag iaf packa det sista och sen gå och sussa för jag vill ju inte somna imorgon när jag ska köra i ett antal timmar. Åh vad jag längtar tills vi är framme imorgon och bara kan njuta av en jul med snö och trevligt sällskap :) Det blir tydligen en julafton med runt 14 pers, ett släktkalas och en hel del annat :D Me like, trots att jag inte direkt tillhör släkten ;)

Puss på er alla läsare och jag lovar att skriva så fort jag får tid över eller ett fungerande internet :P

Just ja, en sista bild som jag skulle ha lagt upp för ett tag sen men som jag or jag missat! En urgullig blomma som kan se ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0