Vilket kaos!

We made it!!
Utan några större problem tog vi oss fram till slutstationen, med start 07.30 kom vi fram ca 21.30. Resan tog med andra ord ganska lång tid men den var inte helt lätt vill jag lova.. Till att börja med fastnade vi ganska snabbt efter start efter en plogbil på motorvägen som vi int ekom förbi, vi låg och puttrade i ca 40km/h och det blev en lååååång karavan med bilar efter oss och med ca 5 bilar framför.
Jag tror dessutom att vi fastnade bakom ca 5 pligbilar som saktade ner vår fart rejält och drog ut på tiden en hel del. Jag är rätt trött på plogbilar och deras söliga framfart.
Dessutom fick vi lov att köra i mellan 20 - 40 km/h på en 80 väg då det snöade så mycket att man knappt såg 5 meter framför bilen. Jag tror att vi såg minst 20 bilar som kört i diket eller helt enkelt fastnat i plogkanten för att de inte sett vart de åkte. Jag var väldigt nära att stanna bilen och vänta men Jonas sa att det kan hålla i sig hela dagen så vi puttrade på i lugnan ro! Min puls var rätt hög i den stunden vill jag lova!
Till slut lättade vädrat upp och resan fortsatte i normal fart igen :)
Väl framme i Sundsvall var det dags för ännu ett stopp, det var nämligen två långtradare som hamnat i problem så de hade stängt av motorvägen och som de sa på radion om dirigerat traffikanterna. Dock var omdirigeringen väldigt dålig, en skylt som sa polis så vi fick åka upp på en avfart och sen fick vi bannemig hitta själva :S På en sidoväg blev det stopp och vi stod stilla ett bra tag innan det började rulla lite sakta igen. Dock insåg vi att den vägen vi skulle in på (när vi läst skyltarna) var stillastående då en buss (tror vi) skulle bärgas bort..
Snacka om problem liksom! Till slut kom vi iaf iväg igen och efter en bra stund på sidovägar kom vi upp på motorvägen och kunde köra vidare!

Nästa stopp blev hos Sara för att ta ett litet brejk och låta Tuffsan lugna ner sig lite, hon var inte den roligaste att ha med sig i bilen då hon hade panik och jamade och tro de eller ej det lät som att hon ylade. Hos Sara var hon mer intresserad av hhuset än någonting annat men hon drack lite vatten iaf och hade käkat lite torroder ur min hand tidigare! Vi stannade inte så länge då det började skymma och vi ville komma fram. Vid detta laget var klockan runt 15.00.

Vi hamnade efter ytterligare några plogbilar men var till slut framme hos Micke, Jonas bror. Vi fick mat och en liten rast innan det bar av igen. Nu var vi i Umeå.  Förresten så åkte vi förbi de trakterna som jag känner igen, där farmor bor. Jag pekade ut huset hon bor i och berättade om allt jag kännde igen ;) Så härligt att känna igen sig!

Mellan Umeå och Bobysund (slutstationen) insåg vi att det var väldigt lite bensin kvar så vi bestämde oss för att tanka på nästa bensinmack. Dock tog det ett bra tag och min nervositet ökade då det nu var bäcksvart ute och nästan inga bilar alls på vägen.
till slut hittade vi en mack och Jonas skulle betala med sin 500lapp, dock tig de bara kort! :S I paniken kom Jonas på att jag hade min dator med mig och frågade om jag hade mobila bredbandet med mig vilket jag hade så det var bara att starta datorn och logga in på internetbanken :P Ibland har man tur i oturen!

Sista sträckan var nog trots allt den jobbigaste, iaf för mig! Det var en 80 väg mitt ute i skogen med ett snökaos så man knappt såg nåt alls och Jonas körde. Jag som aldrig åkt den vägen skulle ha kört 40 typ men han körde i ca 80 vilket gjorde mig sjuuuuuuuuuukt nervös, vid ett tillfälle var jag väldigt nära till tårar men jag klarade mig och det gjorde vi oxå! Hem kom vi och det var väldigt skönt att få kliva ur bilen och gå in i ett varmt och mysigt hus!!
Jag somnade som en stock på kvällen när det var sovdags :)

I morse vaknade vi strax innan 09.00 och gick upp. Det blev frukost och sen en promenad ute i snön med katten :D Hon dök ner i snön och syntes knappt för att det var så djupt! Så kul att se henne hoppa i våra fotspår och vara så försiktig, det härder inte allt för ofta :P När jag tog upp henne skakade hon för att hon frös men ville ändå vara ute längre.. Katter alltså!

Lite senare blev det att åka in till Burträsk för att köpa schampo och jag hittade ett urgulligt gosedjur/ en tiger som älsklingen köpte åt mig :D Tack underbar!

När vi kom hem blev det lunch, korv och makaroner och efter det blev det att spela lite rockband som gick pissdåligt! Jag gav upp och gick och la mig en stund ^^ Efter sovstunden behövde jag få igång katten som sovit typ hela dagen så jag började leka med henne och nu sover hon igen :P Dumma katt som bar asover och sover!

Just nu sitter jag och skriver bloggen och pratar med Isa på msn, man längtar ju nästan tillbaks till Skåne och alla vänner man har där!! Efter att jag skrivit klart här blir det plugg för hela slanten, förmodligen tills det serveras mat på våningen under ^^ Så underbart med mat som serveras! Dessutom har jag den underbaraste pojkvännen i världen som kommer upp med klementiner till mig <3 Love you!

Puss


Kommentarer
Postat av: Jonas

bah var inte så farligt att köra 80 på den vägen, var glad det inte kom en lastbil iallf ^^. Och mina "vart tog vägen vägen" kommentarer med glad stämma lyste upp allt ^^ ;D

2009-12-22 @ 17:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0