Alla <3 dag!

The perfect day!

Okej, då ska jag försöka skriva ihop några rader om denna underbara dag...
Den började med att jag och mamma käkade frukost, ingen direkt lyxfrukost då jag int ehade så jättemycket hemma men någonting blev det iaf! När vi gick tillbaka till mitt rum för att göra oss iordning säger mamma:
"Ja egentligen ska man väl inte göra det här idag då du fyller på tisdag men då kommer ju inte jag träffa dig så..." och så plockar hon upp någonting ur väskan, det är en tygbit (så långt kan jag se vad det är ;)
När jaag vecklar upp den så sen jag en massa broderade figurer och jag börjar snabbt fundera.. Jag kände igen några av dem och började genast garva medans mamma förklarar att det är teckningar jag gjort när jag var liten som hon nu broderat upp på en duk! Jag blev överlycklig, den är ju sååå himla fin <3 Kan man önska sig någonting bättre i 20-års present?!? Nee det tror jag verkligen inte.. Älskar den verkligen!

Den underbara duken!

Efter att jag fått den fick mamma två långa kramar då jag var totalt överlycklig! Underbart!
Vi tog en promenad i parken och det var så fint väder, solen sken och det var lite snö på marken och på träden vilket gjorde att det såg jättehärligt ut! Vi fortsatte promenaden mot BC och där blev det stor shopping på Coop :P
Vi gick runt ett bra tag och det var bara för mig att plocka på mig precis det jag ville.. Summan slutade på strax över 1000 spänn.. Dock fick mamma ett par skor ur den summan oxå ;) Mamma betalade och jag tycker att jag fått bästa 20-års presenterna ever! Dock slutar inte sagan här...
Vi drog oss hemåt med en fullpackad cykel, den gick ju knappt att styra ;) Packade in allt i min kyl och min hylla, sen blev det en promenad till Åkarp för att ta tåget in till Lund och träffa brodern! :)
Jag och mamma var lite före honom så vi väntade i solen.. När han kom bestämde vi oss för att gå runt en stund innan vi käkade så det blev att mamma köpte en kudde åt mig oxå (jag har ju ingen gästkudde). När vi gått runt en stund och började känna att det var dags för mat fick jag bestämma vart vi skulle (jag var ju den som skulle firas). Det blev kina ^^ Ett ställe som heter Ming Palace och ja vi var i Lund (vi har ett Ming Palace i Eskilstuna oxå)
Strax innan vi går in får jag ett samtal från blomsteraffären i Lomma, undrar vad det kan vara ;) Jag messade Josephine och bad henne hämta in blommorna när de kom, de kan ju inte stå och frysa..
Det var jättegott att äta på kina, alltid lika trevligt! :) När vi käkat klart och de dricker sitt kaffe drar Robert upp ett kuvert ur fickan :D Jag får ännu mer :P I detta kuvert låg det ett kort och i kortet 300 kr. På kortet står det att jag ska infinna mig på en frisörsalong i Eskilstuna på lördag 14.00 (när jag ska ha mitt kalas :D) I will look goood! ^^
Vi gick därefter till Coop och Robert fick handla lite mat åt sig med (mamma betalar), dock kom inte summan upp i 1000kr ;)
Robert tog bussen hem och vi gick mot tåget.. Tåget kom ganska precis när vi hämtat ut biljetterna så det var ju perfa!!
Det blev en promenad från tåget och hem, som om vi inte gått tillräckligt.. haha!
När vi kommer in så ser både jag och mamma att det står blommor (inslagna fast i vatten) på bordet i köket :D Jag slänger in mina saker på rummet och går sendan till köket, blommorna var ju till mig :D
Jag öppnar blompaketet med en sjukt underbar bukett i och ett kort från älsklingen! På kortet står det "Grattis på Alla-Hjärtans-Dag gumman du är en gåva i dig själv Puss Jonas"
Älskar dig så mycket Jonas, fattar inte att jag träffat någon så underbar som dig <3

Kärlek!

Tack min älskling!
Kvällen var snart över men det var några timmar kvar och ännu några saker som skulle fixas :P
Mamma satte sig och lagade min stol så att ingen mer skulle sätta sig på den och nästan falla i marken.. Hon satte dessutom upp en sänglampa och en krok innanför min dörr, allt detta medans jag satt och läste en skvallertidning hon hade med sig ;) Tack mamma, jag uppskattar hjälpen!

Sen blev det melodifestivalen och med en självklar favorit (Måns) som var sjukt bra! Alla vi tre i soffan tyckte att han var bäst, jag, mamma och Thomas! Dock var det många bra låtar denna kväll till skillnad från förra veckan..

Det blev att gå och lägga sig efter det, eller jag satte mig och skrev blogg en stund medans mamma kollade på Något program på tv:n med Thomas men sen somnade vi!

Tack för en underbar dag, verkligen värd att minnas <3


Kommentarer
Postat av: Camilla

sötaste duken ever!!:)

2009-02-15 @ 14:58:31
Postat av: Anonym

tjiho den var vekrligen skitafin!

2009-02-15 @ 15:55:46
Postat av: Nettan

Vad söt duk! Härlig present..! Kul med så fina blommor också! :D

2009-02-16 @ 17:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0