Gamla godingar med fruktsallad!

Ojojoj vilken dag! :D

Det började med att jag 10.30 cyklade till Lomma borgen (som egentligen bara är som lägenheter) för att ha möte med dansgänget.. Björn kom ut och mötte mig då jag inte visste vart han bodde, jag hade ju aldrig ens varit på Lommaborgen... Han bodde i ett jättefint och mysigt rum som var väldigt ljust möblerat :) Robert och Eva Marie (tror jag det var :S) låg och myste i soffan. Jag satte mig på sängen och vi började diskutera.. 
Då hemsidan kronglade blev det att vi skickade in ett mail istället med vår kontaktinfo, jippie vi är nu anmälda :D 
Vi bestämde dessutom att vi kanske kunde cykla dit några gånger, det är ju BARA runt en mil in till Malmö ;) Lagom uppvärmning och nervarvning... hehe

Strax innan klockan slog 12 drog jag mig hemåt, det blev att käka lite soppa, diska och sen ta cykeln mot lomma igen (dock till Isa denna gång).

Väl hos henne blev det att snacka en liten stund innan vi sen satte igång med plugget, vi pluggade stenhårt och lärde oss ord på löpande band :P Duktiga vi är! ^^
När vi pluggat ett bra tag gick vi automatiskt över till att prata igen och då bestämde vi oss för att ta en promenad till hemköp och handla.. Vi bestämde att vi skulle köpa frukt så vi kunde göra fruktsallad till kvällen :D mums!
Det blev en promenad i regn och både hon och jag var kissnödiga så det gick ganska snabbt ;) 
Vi köpte dessutom mat till kvällen så att vi inte skulle hungra ihjäl :P Det blev crispies och potatis med hollandaesås eller hur det stavas. Isa hittade en underbar potatis, formad som ett hjärta och vi delade på det somm ett vänskapsband ;) HAHA! Vi har delat ett potatishjärta! :P Dock råkade jag bränna grispen lite, höll bara koll på en av dem som såg jättefin ut men den låg förm på det kallaste stället i stekpannan och de andra blev därför lite mörka! Sorry! 
Men det var ganska gott ändå, det var inte svårtatt få ner i kistan.

Isa satte på en Absolut skiva från 90-talet och vi sjäng med som tokar i de underbara låtarna som mannästan glömt. Vi kom på fler och fler låtar som vi sökte upp på youtube och det blev allt från Drömhus - Stjärna på himlen och Joakim Hillson - Vacker utan spackel till Agua - Barbie girl. Helt underbart, vilka minnen ;) Vi sjöng och dansade runt i hennes rum (iaf jag dansade runt) shit vad kul! :D
När klockan närmade sig 18 bestämde vi oss för att ta tag i plugget igen och plugga en och en halv timme innan vi skulle börja med fruktsalladen.. Dock sa vi hela tiden "nee men bara denna låt", "bara en till" så klockan hann bli 18.50 innan vi satte igång med plugget... Då blev det hårdkör och vi hann med vad vi planerat trots att det blev lite stressigt ;)

Fruktsalladen påbörjades och i takt med att Isabelle höll på att skära fingrarna av sig så insåg vi att klockan snart var 20.. Melodifestivalen skulle ju börja! Huh!
Vi startade Tv:n och fruktsalladen blev nästan klar itid :) Det blev kolaglass, fruktsallad, cholkadsås och en väldigt opassande fanta exotiq :P  En bra mix för en bra kväll dock!

Jahapp, vad tyckte jag om melodifestivalen då?!?
Njae inte så myckat att slänga i väggen kanske.. Det var garanterat de bästa som gick till finalen men det är ju klart, det fanns ju ingenting annat att hurra för så! Rätt tråkigt att de spelar 8 låtar och man inte tycker någon är speciell egentligen.. Suck! Jag håller med Jonas om att melodifestivalen inte är samma grejj längre med man måste ju kolla iaf! ;) Tänk när det var alla bidrag under en kväll, en helkväll med familjen då alla var engagerade och ville se! Det var tider det! Jag älskade min årliga plats under vardagstumsbordet ;)

21.15 blev det popcorn som vart lite väl saltade men det gick ju ner iaf! :) Sen blev det hemfärd vid 22 tror jag.. Ganska tidig men härlig kväll!
När jag kom hem gjorde jag mig klar och somnade som en stock!

pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0