Plugget kommer först :S

Okej, jag vet att jaginte skrivit på sjukt länge och att jag är väldigt dålig på att hålla bloggen flytande men jag gör vad jag kan och denna vecka har det varit plugg för fulla muggar!
Här kommer en kort resume men den kommer vara ganska enformig! ;)

Måndag 26/1:
Jahapp, då var man helt ensam i Skåneland igen, vännerna har lämnat en och skolan tas upp på allvar igen! Både igår och idag har det varit pluggande inför seminarieuppgiften som ska vara inne kl 16.00 idag.. Det blev lite stressigt ioch med att jag inte gjort någonting på den medans Emelie och Nettan var här.
Hoppas de tycker den är bra, den ska ju bli betygsatt och vad man får på den spelar ju roll för vad man kan få i slutbetyg.. :S

Tisdag 27/1:
Astråkig föreläsning i skolan, eller föreläsningen kanske var intressant men föreläsaren... Ibland undrar man vad lärare/ föreläsare har för utbildning och vad de tänker med. Vi satt hela föreläsningen och försökte läsa det hon skrev på tavlan, sjukt litet och med dålig handstil! MAN SÅG JU FÖR GUDS SKULL INTE VAD DET STOD!!! Gah, fatta att det är bättre med Power Point som alla andra! Nee, inte denna lärare, hon tror inte på den tekniken! 
Jaja, efter det var det iaf tid att gå hem.. Jag skippade tisdagsfiket och satt och pratade med Jonas istället :) Man kan ju försöka dra ner på onyttigheterna nu när man ska börja träna och allt! :D

Onsdag 28/1:
Ledig dag vilket jag trodde skulle innebära ekonomi plugg.. Dock ändrades de planerna ganska snabbt då jag insåg att det var omtenta på Växtbiologin nästa onsdag (om EN vecka). Herrehud, det måste vara ett skämt!! Detta är förmodligen det svåraste av alla tentor vi kommer ha ochså får man EN vecka, EN vecka på oss till omtentan :S
Detta är anledningen till att jag inte bloggat!

Jag satt HELA onsdagen, pluggade som en tok och trodde mitt huvud skulle sprängas :S 

Torsdag:
Okej, denna torsdag kan ni kanske ana vad jag gjorde?!?
Gissa! :D
Bra gissat, jag pluggade!
HELA DAGEN! Fatta att jag kommer bli smart eller totalt få minnesluckor för att jag ansträngt mig för mycket ;)

Fredag:
Denna dag såg precis likadan ut som de två tidigare, plugg, plugg, plugg! Oj, jag glömde nog nämna att jag pluggade lite till sen! Och ännu lite mera efter det!

Lördag:
Första dagen på en evighet känns det som, som jag verkligen hittar på någonting annat än att plugga.. Eller ja, jag började ju självklart dagen med att plugga några timmar, satt nog från 10 - 14 och pluggade.. Men sen var det dags för käk och en cykeltur till Isabelle :) Väl hos henne var det dags att dra vidare, vi gick/ sprang till bussen (iaf sista biten då vi inåg vad klockan var). Dock hade vi kunnat gå i snigelfart hela vägen eftersom att det var många som skulle på bussen och den första stod där en EVIGHET!
När vi kommit på bussen så rörde vi oss mot Malmö som var vårt mål, dock så var det ju Isabelle som var med och henne ska man aldrig lita på vad gäller bussar (LITA PÅ MIG) Vi gick av i Värnhem  istället för Södervärn, det i sig innebar att vi sprang runt i värnhem och letade efter buss nr 8 som självklart inte gick där... Vi ställde oss som två fån framför en karta och försökte lista ut vad vi skulle göra... Det slutar med att ett gammalt fyllo kommer fram till oss med ships i ena handen och frågar vart vi ska någonstans.. Vi förklarar vart vi ska och han berättar precis hur vi skulle kunna gå (som vi hade tänkt) men sa att det var bättre att ta en buss! Vi går och kollar bussen som komme rin alldeles strax och inser att det kanske är värt det! När bussen kommer in hoppar vi på och står resten av resan för att hålla största kollen :P Strax innan bussen börjar åka hoppas fyllot på och både jag och Isa kollar ut genom fönstret för att "gömma oss" vilket funkade alldeles utmärkt! :)
Efter en lång omväg med bussen var vi iaf framme, nu var det Skate som gällde :)
Vi gick in på ett skategymnasium och jag kännde mig helt lost, det var inga skyltar eller någonting på att det skulle vara em där.. Hmm, men vi kom rätt iaf och ställde oss på ett ställe mitt emellan en ramp och en pelare :P  Bra ställe där ALLA skulle gå fram och tillbaka ;) men men! Vi var där från 17 - 21.30 tror jag.. Tiden gick så snabbt! Grymma skatare dessutom, de flög ju högt upp mot taket :S Holy Crap liksom!

Ser ni hur han flyger, shit!

Isa, och i bakgrunden det blåa draperiet ^^

Så här såg jag ut! ^^ Ego? Nee inte jag (A)

Söndag:
Söndag blev en pluggdag/ slappdag.. Gjorde inte så jättemycket men pluggade lite och bara tog det lugnt :)


Kommentarer
Postat av: Nettan

Plugg och åter plugg.. men du är ju smart så det borde inte vara någe problem... Fin bild på dig förresten.. plattat håret där? Snygg desig på bloggen också.. rosa chock!

2009-02-04 @ 15:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0