Ekonomi :)

Kursintroduktion 12/ 1:
Jahapp då har Ekonomin startat, idag gick de igenom vad vi kommer lära oss, hur schemat ser ut, kursmål och kriterier osv.. Jag tycker att lärarna verkar supertrevliga och bra på sin sak och jag tror att denna kurs kan bli riktigt nice! :)
Efter kursintroduktionen drog jag hem och satte mig och "pluggade" dock fanns det inte så mycket att plugga på än :P
Denna kurs ska jag verkligen plugga från början och inte sitta sista veckan och råplugga!!
Det som var jobbigt med denna dag var att jag insåg att jag hade ont i min handled, inget vidare roligt.. :(

Tisdag 13/ 1:
Kursstarten innebar en föreläsning om ekonomins grunder och den var riktigt intressant, jag var pigg hela föreläsningen vilket är ett under... Det var länge sen det hände.. Dessutom känns det som att jag dessutom lärde mig någonting avd et hon sa!! Me like!!
När vi slutat ( 15.00) drog jag hem en snabbis och sen var det dags för tisdagsfik :) jag mötte Kristina utanför kårhuset och vi satte oss till ro där inne med några från min korridor och deras klasskompisar :) Mycket trevligt.. jag fattar inte att det alltid är lika trevlig och lika gott på tisdagsfiket, och det är ju såååå billigt!! :D mumma!
När vi satt där bestämde jag och Kristina oss för att dra in till malmö eller lund och köpa kurslitteratur.. Vi gick hem till mig för att kolla vart vi ksulle och när vi ringde till malmö sa de att de hade 17 böcker inne så vi drog dit..
Vi köpte varsin bok på akademibokhandeln och drog sedan in i några små affärer :)

Onsdag 14/ 1:
Ledig hela dagen vilket innebar att jag började med att städa.. När jag sen satt en stund vid datorn och insåg att jag behövde till apoteket ville Isa till bibblan i Lomma så jag tog cykeln till apoteket och köpte zon till min handled som jag knappt kunde röra, drog vidare till Isa och smörjde min handled, sen drog vi in till bibblan och strosade där ett tag.. Efter bibblan gick vi till hemköp och sen drog jag hemåt :) Dags att städa ännu mer och plugga lite... Dock blev det inget plugg då jag inte ville skriva med min handled.. Vila är väl det bästa! Runt 17 kom Björn hit och vi kollade på olika dansställen, vi ska börja på en buggkurs vilket ska bli kul :)

Torsdag 15/1:
Föreläsning mellan 10.15 och 15, fortfarande lika intressant och kul med ekonomi, det ser ljust ut! :D
Efter det var jag  bara tvungen att städa upp det sista på mitt rum, jag städate och fixade lite på datorn samtidigt vilket gjorde att allt tog väldigt lång tid.. :P Men till slut så var jag klar och det var läggdags! ^^
Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Kul att du ska börja dansa! :D Kul också att en kille är på också!

2009-01-19 @ 16:05:19
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!

2012-01-12 @ 22:34:31
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0