JUST JA, det är ju Fredag ;)

Hallå kära läsare!!

Idag tänkte jag skriva lite om min gårdagen, med andra ord fredagen den 20/3. Dagen började med Ateljen som vanligt, vi satt och ritade/ skissade och hade lika kul som vanligt!! Shit vilka bilder det blir alltså... Man tror ju att det är en treåring som målat ;) Men kul är det, och lärorikt!

Likasom torsdagen så käkade vi lunch hos mig :) Seen blev det en kall promenad till perennavdelningen för att kolla lite till tentan i maj.. Vi gick sedan till ateljen för att fortsätta.. Vi hade en genomgång och dagen slutade med att vi tog en lååång och kall promenad för att ställa våra väskor i en cirkel på en gräsplan och sen rita av cirkeln från ett bra avstånd.. Cirkeln blir då mer eliptisk har vi lärt oss och det märks ganska väl. När vi skissat från ena sidan gick vi upp på krönet på andra sidan och fick en helt ny bild av det hela!! Det var svinkallt men lärorikt!

Efter det blev det en promenad till Lomma, Sara skulle till posten.. Efter den svängen cyklade vi till mig och sara färgade mitt hår med en ganska blond färg.. Jag visste inte ens att det fanns butiker som INTE hade hårfärg :S En mataffär liksom, herregud vad jag blev paff.. Hittade denna blonda färg bland 5 andra färger på den andra affären jag var inne på :O

Det blev iaf ingen större skillnad på mitt hår, precis den förändringen jag väntat och hoppats på! :) Tack Sara!

När Sara dragit hem blev det matdags och då kommer Josefine in i köket.. Hon inser att hon inte är så pepp, trots att det är fredag, detta får mig att inse att JUST JA, det är ju Fredag! :D Detta gör mig om möjligt ännu gladare än innan, vilken underbar kväll det blev med popcorn och John Tucker must die (på mitt rum)..

Nu väntar jag på att Isa ska komma och hjälpa mig med min balklänning :P Spännande!
puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0