Kan inte mörkret ta slut snart?!?

Alltså mitt liv just nu består av PLUGG, plugg, kanske lite pluggning, lite PLUGG till och sen ytterligare PLUGG! Vart tog min friitid, min dröm, mitt liv vägen?? Det försvann någon gång i projektarbetet tror jag...
Jag kanska ska förklara lite vad jag menar...
Kan ju börja med den senaste veckan, eller den tiden sen jag kom hem från mitt underbara liv i andra delar av Sverige.
Jag kom tillbaka till Skåneland den 23:e februari, sent på kvällen och dte var sovdags direkt. På tisdagen var det föreläsning till 15 och efter det hårt plugg tills det var dags för träning. Ja, jag har börjat träna! :D På onsdagen var det dags för tenta, eller omtenta som det kallas när man kuggat den första.. Jag satt och pluggade på förmiddagen, dock inte till tentan utan till ekonomin som är den nyvarande kursen. Väl på tentan till växtplatsen skrev jag av alla frågor på ett papper och lämnade salen men ångest som heter duga! Jag blev "tvingad" att gå på tentan, mina vänner sa att jag kunde ju lära mig någonting vilket kanske stämmer men... .... ... Efter tentan gick ajg till biblioteket på skolan och mötte John, vi satt och pluggade i närmare två timmar innan vi insåg att vi inte kunde få in mer..
Torsdagen den 26 februari kändes något lättare, vi hade endast en föreläsning på förmiddagen och sen var vi lediga, jag gick hem och satte mig och pluggade (som vanligt) och framåt 16 drog jag till Magda för att plugga lite till. Vi pluggade ett tag och drog sen till träningen för att bli snygga! ^^
Efter träningen var det hem till Magda för lite filmkväll med gänget, jag lånade deras dusch för att bli lite renare..
Det blev ganska sent och när jag väl kom hem började den kommande tidens ÅNGEST, PANIK, HAT, BITTERHET, HEMLÄNGTAN och en gnutta UPPGIVENHET. Jag kollade tentaresultatet från växtbiologin ( som kändes bra).. Ni kanske kan gissa hur det gick :S Kvällen spenderades med älsklingen i telefonen, storbölandes i min säng.. Jag kan inte ens minnas att jag någonsin bölat så mycket, att det ska vara så svårt att må bra här i Skåne.. Vad har jag valt för linje egentligen om jag inte ens trivs..
Okej jag har underbara vänner här men så dåligt man kan må över plugg fanns inte på min världskarta innan jag flyttade hit. Jag har storbölat och mått piss så många gånger och jag vet att jag inet är ensam om dden saken men det är inet kul längre.. Eller det är väl aldrig kul att vara ledsen men nu får det räcka! SNÄLLA!

Fredagen spenderades hemma, jag pluggade hela dagen och skippade gästföreläsningarna.. Palla!

Lördagen, mitt ljus i vardagen! :)
Lördagen spenderades i Malmö med mina tjejer, min 20 års present skulle tillverkas ^^ MIN NALLE!!
Inne i affären var det ett första val av nalle som skulle göras, vilken skulle man välja och vilka skulle få ligga kvar där tills någon annan valde den?!? Jag valde till sist en underbart söt nalle och gick och ställde mig i kön för stoppning! 
Vi stod och kollad epå alla barn innan mig som fick hoppa, värma upp hjärtat och göra "kram-testet". Hmm, skulle jag få göra det?!? ;)
JAAAAAAAAAA DET FICK JAG!!
Jag fick en namnlapp, trycka på pedalen för att vaddet skulle komma ut, hoppa 20 ggr för att värma hjärtat, 5 på ena benet, 5 på andra och 10 vanliga... Jag skulle blåsa på hjärtat och skaka det åt olika håll, sjuuuuuuuuuuuuuukt kul! Till sist skulle jag pussa hjärtat på båda sidorna och sedan trycka in det i nallen <3 Min nalle blev sååå söt och helt UNDERBART kramgo!



(I knät på Björnis sitter Bappelton!)

Vi fick skjuts hem av Isas föräldrar som kom på besök över kvällen, Tack så mycket! :)
Det blev att tillaga pizza med Erica och den blev riktigt god, att vi alltid lyckas!! Vi äger i köket! Efter pizzan blev det en tripp till Isa för melodifestivalen och jaa det slutade med att vi lyssnade på EMD och Alcazar sen tidigare veckor :D
Söndagen blev en pluggdag, HELA DAGEN!!
Måndag och Panik IGEN!
Det var dags för projektarbetet, det som skulle bli klart på 2 dagar... Hmm OFTA?!?!!? :O
Vi skulle göra en hel affärsplan för ett företag som vi skulle starta med rimlig budget och kalkylering.. Vi fick 20 minuters handledning av Fredrik på tisdagen då han satt och förklarade varför vi skulle ha ett aktiebolag och inte en ekonomisk förening... Jaaa men vi har fattat det nu! Suck! Våra frågor och det vi verkligen behövt veta var ju bara att glömma!
Vi arbetade på tisdagen mellan 9.30 på morgonen till 18.30 på kvällen, snacka om att jag var död när jag kom hem! Jag snackade med Jonas i telen och satte mig för att söka fler sommarjobb. Det slutade med att klockan blev 21.30 och jag gick och la mig.. Dock somnade jag inet förens mycket senare!
Denna dag, onsdagen den 4:e mars har jag varit i skolan mellan 9-18, det är så påfrestande men nu kan vi iaf säga tt vi är klara.. Bara redovisningen kvar! Eller ja, en uppföljningsuppgift på det och sen räkneuppgifter till på tisdag och sen RÅPLUGG i 2 dagar för att försöka klara tentan på fredag!
Jag pallar snart inte längre, jag går och begraver mig själv i ett kaninhål (för det finns det många av i parken!!!)

Hur har lärarna tänkt när de sätter in ett projektarbete veckan innan tentan med uppföljningsuppgift på det?!? JAG FATTAR INTE DET, om någon gör det får ni gärna förklara det för mig så jag fattar... Aja nu blir det plugg som avnligt innan jag går och lägger mig!

Hoppas att ni har det bättre än mig just nu!
Ps. Det komme rmer om min vecka hemma så fort jag får lite andrum! Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0