Tentavecka och hemma helg..

Tisdagen den 10 mars spenderades i skolan på eftermiddagen med att presentera räkneuppgifter som vi fått tidigare.. Vi delades in i grupper som fick presentera varsin uppgift. I min grupp fick vi uppgift 1 och det vart superbra! :)

Efter skolan satte jag mig och började plugg ainför tentan på fredag..
De näskommande två dagarna var vi lediga vilket resulterade i ännu mer ekonomi plugg, började bli smått irriterad på ekonomi vid det taget!

Fredag 13/3:
Tentadag, vi började 9 och skulle sitta till 13... :S 4h utan paus, OFTA! Aja, tentan började och jag räknade och kryssade. Det skulle ju för guds skull inte vara så många räkneuppgifter på a delen.. Lärare är såååå bra på att undanhålla information alltså!
När jag gjort första delen inser jag att jag inte fått ut duggan så jag vinkar dit värden. Hon fixar fram en dugga åt mig och jag gör den ganska snabbt.. När klockan var 11.30 hade jag gjort första delen av tentan och duggan vilket jag var nöjd med.. Jag räknar inte med att få högre betyg än G..

Hemma blevd et att packa väskan, käka och sen åka med Stina till sturup :) HEMRESA <3
På arlanda blev vi upphämtade av Klas :)

Sjukt underbar helg, som vanligt när jag får träffa min älskling! Det blev endel film, massa onyttigheter och helt enkel en skön helg!

På söndagen var det hemdags, dock lämnade vi inte Uppsala förens vid 20..

Måndag 16/3:
Dagens lektion började på Gustav Adolfs Torg i Malmö där vi fick rita av fontäner, göra silhuetter av husen och mäta heöa torget... Vissa övningar innebar att vi skulle rita UTAN ATT KOLLA PÅ PAPPERET :P Sjukt spännande och lärorikt, väldigt fula teckningar blev det oxå!

Ett försök till 3 fontäner utan att kolla på papperet! 3 fontäner!! ;) Dock utan att kolla på papperet!

Silhuett! 

Tisdag:
Tisdagen spenderades i Ateljen på skolan, sjukt kul att få arbeta med skissblock och inte behöva skriva massa anteckningar från en föreläsning!
Vi övade massa på att rita utan att kolla på papperet och fick sen rita av olika hörn vilket var riktigt iintressant och överraskande svårt!
Men det blev bra till slut iaf!

.. Vi arbetade med att sätta olika färg på olika ytor, så kallade valörfärger!

.. Här gällde det att  på 10 sek rita upp två lådor och 3 hinkar (utan att kollaa på papperet)

 Här fick vi 1 minut på oss MEN, vi skulle blunda!

 10 min, dock en väldigt ful bild för att ha tagit 10 min.. :S

Alltså som läraren sa, det hjälper inte alltid att kolla på papperet!! Jag tror verkligen att det stämmer efter det här!

Idag, onsdag 18/3:
Grattis Tom, idag är du 20 år
:D Wihooo!
I övrigt så har jag gjort negerbollar idag, ska käka dem under dagen och locka älsklingen att komma hit ^^ Han kan ju försöka med sin sorbetglass :P
Jag ska efter att ha skrivit detta inlägg städe och till sist göra hemuppgiften! Förmodligen ta en underbar promenad i det vackra vädret oxå! :D

Puss på er, saknaden är stor! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0