Vilket underbart liv!

Det kanske inte är hela sanningen just nu men det är vad jag vill kunna tänka när jag är klar med utbildninge och skaffat mig ett jobb.. Jag vill kunna glädjas över att gå till jobbet och känna att jag verkligen gör någonting jag brinner för! Det är därför jag går denna utbildning och lever i det kaos som det kan innebära ibland.
Jag ska ta vara på min tid här för trots att jag klagar och tycker att det är svinjobbigt nu så kommer det vara värt det när jag är färdigutbildad och kan stoltsera med att jag är Trädgårdsingenjör från SLU. Den enda trädgårdsingenjörsutbildningen i Sverige..

Idag har varit en helt underbar dag då jag har sett den ur ett helt nytt perspektiv, lite rundare fast ändå inte...  ;) Bara dem i min kurs fattar vad jag menar (vi håller lämligen på med perspektiv just nu)
Solen har strålat och jag har haft min skinnjacka idag, vi käkade dessutom glass på lunchen och vandrade omkring i Alnarpsgården för att mäta upp byggnaden..

När jag kom hem var det dags att städa, någonting som vanligtvis är bland det tråkigaste som finns var idag rena lättnaden.. Jag satte mig dessutom och klippte lite med de nya växterna vi fått ut som vi har tenta på i maj.. Det är ju nästan så jag längtar ;)

Mitt nya liv tar sig mot nya, oanade höjder!
Imorgon blir det mer perspektiv och hårfärgning med balklänning-test! Tror iaf att det sistnämnda kan bli imorgon, annars blir det till helgen..
Det blir Sara som fixar håret och Isa har lovat att testa knyta min klänning.. Hon är ju redan så bra på att plåga mig så hon kan ju snöra så jag inte kan andas längre ;) HAHA!

Jag har verkligen ingenting att klaga över trots att jag har huvudvärk och är sjukt trött, varför ska jag klaga över det för?!? Det är väl mitt eget fel så varför ta ut det över andra..
Den enda som kunde göra mitt liv just nu ännu bättre än vad det är, det är om jag får besök! Gärna av Jonas men vem som helst skulle gå bra.. Dock så får jag nog vänta med att träffa min älskling och mina vänner tills påsk, längtar jättemycket!
Saknar det lilla gänget där hemma, att gå i samma klass som Linda, att ta en promenad med närmaste grannen Sara, att ha en djup diskussion med Maria, att få höra Toms skämt en hel kväll.. Det finns ju ingenting bättre!
Sen saknar jag resten av min umgängeskrets, tex Nettan och Emelies underbara glädje som alltid sprids när man umgås med dem.

Nu ska jag ta och fortsätt amin städning då jag har lite kvar att göra men för alla som undrar hur jag mår så har jag aldrig mått bättre här nere än vad jag gör nu.. Mitt nya liv gör underverk!

Puss <3 Sofia

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag saknar dig också... <3

2009-03-20 @ 13:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0