Glitter och glamour!!

Igår var dagen med glitter som höjdpunkt, kring 17.00 startade allt med en Love, en Magda och en Sara inne på mitt rum med chips och cider :) Vi pratade och fördrev tiden en timma tills det  var dags att dra sig till sittningen.. Väl framme var det som vanligt (på sittningar) en lååång väntetid innan vi fick gå upp på loftet där borden stod dukade och fina! Att leta rätt på sin egen plats var dock inte det lättaste, jag visste att jag skulle sitta vid bord C men vart sjutton fanns bord C??  Jag tror nästan det var det sista bordet jag kollade på... De borde varit noggrannare med att skriva ut vilka bord det var!!
Det var en rolig sittning och jag hade trevliga bordsgrannar (fick en gratis baileys av en generös larkare).. Dessutom sprang Jessika förbi med 60 spänn och jag kände mig rikare än någonsin... Hur ofta går man rikare ifrån en sittning än till ;) Love bjöd på lite i baren senare och jag gjorde endast av med 40 spänn på en drink.. Billigt är bra!! 
Maten var väl inte den bästa, grillspett och risotto, allt iskallt!! Som taget direkt ur kylen :S Det slank iaf ner och kvällen blev inte förstörd av maten iaf :) 
Efter en stund kom det en fransysska som satte sig bredvid mig så det var bara att börja prata engelska.. Jag satt och förklarade lite saker som hände under sittningen då hon inte förstodnågonting av vad de sa... Riktigt trevligt! :) På eftersläppet var det en inhyrd DJ som spelade och det gick ju upp och ner i klass om man säger så... Ena stunder var det skitbra musik och ena stunden spelades låtar som inte går att röra sig till alls... Men en kul kväll var det iaf!!
Jag kom väl hem 04.00 och somnade ganska snabbt, nu på morgonen vaknade jag till liv vid 10 men orkade inte gå och käka frukost så jag knaprade lite chips och kollade på bedtime stories :) Det är så det ska vara!!
Efter frukosten blev det att plugga lite och sen julpynta! Nu står granen där den ska, julstjärnan ska alldeles strax hängas upp och tomtarna är framtagna! Synd att jag ska hem snart så jag inte får se det så länge ;)

Om ca 25 min ska jag och Sara dra iväg till växthuset och kolla in växterna en sista gång inför tentan imorgon, vi får väl se hur det går!! Tror jag kan det mesta men vågar väl inte säga för mycket ifall att läraren väljer de jobbigaste och klurigaste växterna.. Wish me luck!!

Nu blir det att återgå till antingen plugget eller julpyntandet en stund innan växthuset!!
Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0