Tiden går så fort!!

Torsdagen var en dag av förberedelser och plugg.. Vi storstädade lägenheten inför helgens bravader vilket int evar det roligaste..

Fredag  innebar tårtbak, muffinsbak (bananmuffins och chokladmuffins), handla det sista, blåsa ballonger och allmänt fix inför kvällens kalas. Det var fika som gällde och både jag och älsklingen fick riktigt roliga presenter... (Lägger upp bilder senare!) Trevligt var det med besök och jag gillar kalas väldigt mycket, framförallt när man får paket :D

Lördag och ännu mer stress, ännu en tårta skulle göras och ytterligare lite städning i form av disk.. Dagen rullade på och vips så var det kväll. Jag är otroligt impad av att Tom orkade ta sig hit, han satt i ca 3 timmar och väntade på försenade tåg till Västerås för att sen ta bussen till Uppsala!! Tack för att du kom, det var jättekul att ha dig här!! :) Det var precis lagom med folk på festen och kvällen blev riktigt lyckad!

Igår var det dags för bakfyllan som jag räknat med att slippa då jag la mig nykter men av någon konstig anledning tror jag inte att jag tål sprit, hoppas det går bättre nästa gång men nu har det hänt två ggr i rad.. Sjukt illamående, ont i magen och en dundrande huvudvärk :S Det blev alltså ingen dagen efter städning eller dagen efter plugg för min del.

Idag är det måndag och förmiddagen spenderad ejag med att plugga, skrev exjobb och stötte på lite problem men det är väl som det ska vara då :P På eftermiddagen drog jag till Botaniska där jag fick massa bilder insatta på mitt usb minne, fick en kopia av en hel bok och bilderna jag fick hade DEM betalat för att digitalisera!! De var på dia innan och jag är sååååå tacksam för deras hjälp!! Tack för all hjälp och tillgång till ert kontor med all info. Jag har ett eget skrivbord där just nu då han som brukar sitta där är på semester :P Snacka om klockrent!

När jag kom hem blev det att plugga och sen gå och handla för att laga makaronilåda.. Jag och Jonas började diskutera om det heter makaronlåda eller makaronilåda som jag säger :P Någon som har ett svar??
Just nu har jag bakat cholkadmuffins, det absolut bästa reseptet!! Ni måste testa det för muffinsarna blir så sjuuuuuuuuuukt goda och kladdig!! http://www.recepten.se/recept/kladdmuffins.html gå in och checka ^^

Snart kommer älsklingen upp från grannarna där han fixar deras dator och då ska vi kolla på film och käka muffins <3

Ses och hörs!
Puss <3


Kommentarer
Postat av: stinis

då ska jag minsann prova det :)

hörs sen gums, puss

2010-02-24 @ 11:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0