Det här med att tvätta!

Det här med att tvätta känns som ett väldigt jobbigt faktum här nere i Skånelandet! Till att börja med så har vi inte haft en tvättmaskin i korridoren sen mitten av sommaren (alltså innan vi kom tillbaks efter ledigheten). Detta då maskinen vi hade innan pajjade x antal gånger under sommaren när vi var borta. Den blev lagad och efter en tvätt pajjade den igen! Efter att vi klagat tillräckligt många gånger tror vi självklart att vi ska få en ny maskin men nu när det gått i stort sätt ett halvår börjar jag tro att de struntar i oss. Vi har istället fått två tvättnycklar till en tvättstuga som det tar 5 minuter att gå till. Alltså, hela korridoren på nio pers ska dela på två tvättnycklar som vi egentligen inte ens ska behöva då vi ska ha en egen tvättmaskin.
Att pallra sig ut i dagens 13 minusgrader kändes som rena pesten och jag är sjukt glad att jag lämnar denna håla snart, jag står int eut med all skit som vi dras med! Är vi inte levande människor med känslor och behov som alla andra?!? Ibland känns det som att vi blir behandlade som knäppa varelser som inte behöver tvätta, inte behöver laga mat och som det är okej att förgifta i damm och mögel. Så, nu är det sluttjatat för idag :P

Vid 15 snåret blev jag upplockad av Sara och Isa som tog med mig till bc för att köpa present åt en viss fröken som fyllde igår och som har kalas imorgon :) Denna fröken som annars kallas Magda :P Det blev en bra present och jag tror hon blir glad över den! Tror inte hon läser min blogg så jag skulle nog våga skriva avd vi köpte men för säkerhetsskull så lämnar jag det.
På coop blev det att köpa creme fraische med smaken av soltorkade tomater och fetaost som jag hört ska vara god, skånemejeriet har börjat med en "kollektion" olika smaker som är riktigt goda!! Testa dem ni som kan! Det blev också lite godis som jag tänkte ha med mig på flyget på torsdag!

När jag kom hem satte jag och Sara oss och fixade iordning presenten och sen blev det middag! Jag käkade paj och min nyiköpta smakupplevelse plus att jag fick en morot av Sara :) Det var riktigt gott men jag tror jag komme rtröttna på att äta det alla dagar tills jag ska hem!! Eller iof har jag en matlåda med köttfärssås men mestadels paj :P

Suck, jag skulle publicera inlägget men datorn hängde sig så det jag skrivit efter detta sparades inte :S orkar int eskriva om allt men jag skrev iaf att jag kollat på en fil ikväll som heter Julie and Julia, ganska bra men man kan inte se den för många gånger tror jag!!

Nu ska jag försöka fördriva tiden tills sovdags!!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0