Magert!

Jag vet att det är magert med inlägg i min blogg för tillfället men jag känner att jag måste prioritera och tyvärr kan jag inte sätta bloggen i första hand! Dessutom så blir jag osugen på att blogga när det är så här i skolan men till slut löser det sig och då kommer jag igång ordentligt med bloggen igen, tills dess kommer det lite då och då!

Idag har varit en av de bättre dagarn apå länge, några få nedslag men i stort en riktigt bra dag! Det började med att min handledare hade svarat på mitt mail och min arbetsplan med några få kommentarer kring ändringar, jag fixade dem och traskade iväg till henne. Hon hade dock en till kommentar så det var abara gå hem och fixa igen! Jag fann ett mail i min inkorg från Botaniska trädgården i Uppsala där det stod att jag var välkommen för att intervjua några av dem den 8 februari vilket kändes lättande :D Dagen första pepp! Jag kommer även få använda bilder de har i mitt examensarbete vilket underlättar väldigt mycket för mig :) Tack underbara Botaniska!!
Jag gick och postade mitt cv till Uppsala kommun då jag igår fick en länk från Sara med en arbetssköning, att sköta parker, trädgårdar, skolor och så känns som ett helt okej sommarjobb så jag skickade in!

Jag fick lite kopior av registrering och betyg av en lärare på skolan så nu kan jag snart söka ett stipendium också :D I like it!

Jag arbetade klart med affärsplanen och lämnade in den för påskrift, därefter gick jag och lämnade den påskrivna affärsplanen hos Märit som är min kursledare. Yes jag slipper arbeta med den under helgen iaf! Dock en hel del annat att pyssla med!

När jag kom hem stod Sara och Isabelle i dörren och skulle gå till köket för att baka så jag hakade på dem och kollade på medans de gjorde en väldigt god kaka! Riktigt krämig och god! När vi varit där ett tag föreslog Isabelle att vi skulle käka pizza senare vilket vi tyckte lät som en br aide, dock utvecklades den lite. Vi har pratat om att käka på en restaurang innan jag drar hem för examensarbetet nästa vecka så jag föreslog att vi skulle göra det idag.. Vi valde ut en Italiensk restaurang i Malmö och klockan 19 var vi där :) Supergod mat och jättemysigt ställe om man räknar bort alla blomflugor som flög runt oss! Jag åt pasta med räkor och musslor (havets frestelser) och de andra två åt pizza. Som efterrätt gick vi till Max och köpte varsin glass, eller inte Sara men jag och Isabelle! Så underbar kväll och jag vet inte vad jag skulle göra utan mina underbara flickor! Det är ni som håller mig levande här nere, som påminner mig varje dag om att jag har bra vänner här nere och att jag kan klara av tiden tills i sommar! Tack för att ni finns!

Nu sitter jag och skriver bloggen och lyssnar på min mixade musiklista på soptify, älskar spotify som ger mig möjlighet att lyssna på vad jag vill!!



En liten egobild på mig :) Har inte så många nya bilder inlagda än, har några nya i kameran men orkar aldrig ladda äver dem så det får bli gammla bilder så länge!! Har iaf inte laddat upp just denna innan.

Nu ska jag nog gå och lägg amig, eller ganska snart iaf!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0