Ojoj

På jobbet sliter vi för att få allt till perfektion! Vi flyttar hyllor, plockar upp nya saker, hämtar massa gamla saker från vinden och får dem ständiga frågorna:

Fråga: "Har ni inga stora fågelfrö säckar??"
Svar: "Nej, de kommer förhoppningsvis på fredag men det är svårt att få tag i.."

Fråga: " Har ni inga tulpaner?"
Svar: " Jo, de står i kylen"

Fråga: "Hur vet dem priserna i kassan om jag slår in här?"
Svar: "Om du slår in här sätter du prislapparna på inslagningen eller så slår du in dina växter utanför kassan där vi också har inslagningsbänk!"

På första frågan, där är det stora problemet att fågelfrö är slut nästan överallt och eftersom att de gått ut med det i radio och tidningar har folk hamstrat och köpte upp två stora pallar på en dag i förra veckan..

På andra frågan blir jag ganska irriterad eftersom att alla går förbi vår kyl som man inte kan missa och dessutom vår stora skylt med priset för att fråga oss.. Kolla er runt LITE innan ni frågar iaf!

På den tredje frågan är det väl inte så konstigt att folk frågar eftersom att vi har en inslagningsbänk i växthuset men skulle de kolla rakt ovanför inslagningsbänken skulle de se en STOR gul skylt där det står Varsågod att slå in dina växter här eller utanför kassorna.. och sen en förklaring på hur de ska göra med växterna de slår in så det fungerar i kassan.. Hmm!

Jaja, nu ska jag sluta klaga jag trivs ju hur bra som helst på jobbet annars och tycker att alla är supertrevliga :) Jag är ledig idag och imorgon och jag älskar denna ledighet mitt i veckan! :D Man hinner med så mycket då!
Nu har jag börjat ta tag i planeringen av den stora festen i februari oxå, vi är ju tre som fyller varav två fyller 30 och det måste ju firas med storkalas! Det största problemet är vart vi ska vara.. Det bästa stället i nuläget har 23 år på lördagar så frågan är om alla kommer in men då vi isf ska ha förfest där så kanske det går bra.. Alla är ju över 18 iaf! Vi lär bli mellan 20-30 pers och jag har lite små planer på vad vi ska hitt apå! ^^
Jaja, nu måste jag fixa lite annat, ska bland annat lägga över massa bilder från kameran till datorn som är flera månader gamla :P hehe!!
Puss på er!
Ps. Nu är snart våren här och det vill jag fira genom att lägga ut denna fina bild på en blomma som håller koll ^^ Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0